خصوصیّت زوج های موفّق

هر فرد در زندگی مشترک گاهی روزهای سختی را تجربه می‌کند به طوری که در آن نسبت به ادامه رابطه با همسر خود دچار شک و تردید می‌شود. این تنها بخشی از مباحث یک رابطه پایدار و بلندمدت است. سپس این پرسش مطرح می‌شود که آن‌ها چگونه درباره این موضوع صحبت می‌کنند؟
برخی زوج ها چنان درباره اختلاف با همسر خود صحبت می‌کنند گویی این لحظات سخت نشانه‌ای از سوی خدا برای هدایت آن‌ها برای اقدام به پایان رابطه است. اما زوج های موفق راهی برای قدردانی از این لحظه‌ها پیدا می‌کنند. آن‌ها مشکلات زندگی زناشویی را بهانه‌ای برای نزدیکی بیشتر به همسر خود می‌دانند.

زوج های موفق می‌دانند چطور در لحظه‌های سخت بر مشکلات زندگی مشترک غلبه کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند چطور تجربه آنچه پشت سر گذاشته‌اند ازدواج آن‌ها را نیرومندتر ساخته است. حفظ رابطه پایدار به نحوه نگرش و برخورد شما ازآنچه پیش‌آمده بستگی دارد. هیچ‌کس در کیلومتر 20 مسابقه دو ماراتون احساس خوشحالی نمی‌کند و اگر داستان همان‌جا متوقف شود, اتفاق خوبی نیست. اما اگر از خط پایان عبور کنید, تلاش و کوششی که پشت سر گذاشته  است پیروزی را بسیار شیرین‌تر می‌کند. و این‌ها داستان‌هایی است که زوج های خوشبخت تعریف می‌کنند.

در این مقاله می‌خواهم به ده راز دستیابی به یک زندگی مشترک موفق که از  مصاحبه و مشاهده الگوهای رفتاری زوج‌های موفق حاصل‌ شده بپردازیم:

خوشحالی مهم‌ترین هدف زندگی نیست

درست است که هر شخصی می‌خواهد در زندگی شاد باشد اما شادی یک احساس زودگذر است که همیشه دررفت و آمد است. زوج های موفق یاد گرفته‌اند کارهایی انجام دهند که شادی را به زندگی خود برگردانند وقتی زندگی شادی را از آن‌ها دور می‌کند.

زوج های موفق ارزش ایستادگی در برابر مشکلات زندگی را دریافته‌اند

وقتی در زندگی کارها سخت می‌شود و زوج‌ها نمی‌دانند چه‌کاری انجام دهند، آن‌ها ایستادگی می‌کنند و در کنار همسر خود می‌مانند. گذر زمان راهی برای کمک به زوجین برای حل مشکلات است تا با فراهم آوردن فرصتی به مقابله با استرس و غلبه بر مشکلات زندگی مشترک بپردازند.

اگر شما  در ازدواج کاری را که همیشه انجام می‌دهید ادامه دهید، نتیجه مشابهی خواهید گرفت

همسران موفق یاد گرفته‌اند که باید مشکلات را با روش‌های مختلفی حل کنند تا نتایج متفاوتی دست یابند. اغلب، تغییرات کوچک در طرز فکر و طرز عمل می‌تواند منجر به نتایج بزرگی در ازدواج شود.

نگرش زوج موفق به زندگی مشترک متفاوت است

تغییر رفتار مهم است اما تغییر نگرش هم از اهمیت بالایی در دستیابی به ازدواج موفق برخوردار است. طرز فکر منفی به زندگی اغلب احساسات و اعمال منفی به همراه دارد.

ذهن خود را تغییر بده تا زندگی بعد ازدواج شما بهتر شود

طرز تفکر و باور افراد نسبت به همسر خود بر ادراک آن‌ها نسبت به دیگران هم اثر می‌گذارد. نوع انتظارات و طرز رفتار با همسر خود در دستیابی به یک ازدواج پایدار بسیار مهم است.

شما می‌توانید با تغییر خود، شرایط ازدواج خود را تغییر دهید

همسران خوشبخت یاد گرفته‌اند که تلاش برای تغییر رفتار همسر خود کاری بیهوده است. اغلب، تنها فردی که می‌توانیم در ازدواج تغییر دهیم خودمان هستیم.

ازدواج یعنی جنگیدن درنبرد بین دو گوش خود

در یک ازدواج زوج موفق یاد گرفتند تا کینه‌ها را دور بریزند و اشتباهات گذشته همسر خود را فراموش کنند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که با یک فرد تمام‌عیار ازدواج نکرده‌اند همان‌طور که خود یک فرد تمام‌عیار نیستند.

 بحران در زندگی زناشویی به معنی پایان ازدواج نیست

بحران‌های زندگی شبیه به طوفان هستند. ترسناک، پر صدا و خطرناک. اما برای اینکه از طوفان عبور کنید می‌بایست مداوم به جلو برانید. بحران‌ها می‌تواند سرآغاز یک زندگی بهتر باشند. این دردها هستند که زوج‌های موفق را پدید می‌آورند.

زوج‌های موفق عاقل هستند. آن‌ها کتاب می‌خوانند، در کارگاه  های آموزشی و مشاوره شرکت می‌کنند، سرگذشت زوج های خوشبخت را می‌خوانند و از همسران موفق الگو می‌گیرند. همچنین یک زوج موفق با درس گرفتن از زندگی، اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نمی‌کنند.