ازدواج با بچه هاي طلاق خوب است يابد؟

ازدواج با فرزند طلاق خوب است یا بد؟

ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق یکی از مواردی است  که بسیاری از فرزندان طلاق و خانواده ها را نگران کرده است. سوالی که برای بسیاری از فرزندان طلاق وجود دارد این است که ازدواج آن ها تا چه میزان موفقیت آمیز خواهد بود. آیا فرزندان طلاق شانس کمتری برای ازدواج دارند؟ پاسخ تمامی سوالات مربوطه نیاز به مشاوره و بررسی روانشناسی دارد. از این رو لازم است که این دسته از افراد حتما قبل از ازدواج از مشاوره روانشناسی استفاده کنند. با استفاده از این روش می توان انتظارات و دیدگاه خود نسبت به ازدواج را با روانشناس در میان گذاشت. روانشناسان با ارائه راه حل های مربوطه به فرزندان طلاق یک ذهنیت مناسب در این باره در آن ها ایجاد می کنند. بیان این مسئله که ازدواج با فرزند طلاق کمتر اتفاق میفتد ثابت شده نیست. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با ازدواج با فرزند طلاق در اختیارتان قرار دهیم.

 

ازدواج با فرزند طلاق خوب است یا بد؟

سوالی که در ابتدا مطرح می شود این است که اصلا ازدواج با فرزندان طلاق خوب است یا بد؟ آیا می توان تنها با بررسی این جنبه از زندگی افراد با آن ها ازدواج کرد؟ ابتدا لازم یک توضیح در خصوص طلاق در خانواده بدهیم. تمامی شما می دانید که طلاق والدین آسیب های روانی زیادی برای فرزندان به همراه دارد. اما نمی توان تنها با استناد به این رویداد آینده و سرنوشت فرزندان را تعیین نمود. در واقع بسیاری از فرزندان طلاق هم در عرصه های اجتماعی و هم ازدواج و زندگی مشترک موفق بوده اند.پس ازدواج با فرزند طلاق چندان بد به نظر نمی رسد.

 

معایب و مزایای ازدواج با فرزند طلاق

در این قسمت می خواهیم به بررسی معایب و مزایای ازدواج با فرزند طلاق بپردازیم. مطمئنا هر ازدواجی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. مهم ترین معایب آن عبارتند از:

عدم اعتماد

با توجه به اینکه فرزندان طلاق یکبار شاهد جدایی والدین خود از نزدیک بوده اند، ممکن است سخت اعتماد کنند که این امری طبیعی است. آن ها ممکن است هر اتفاق غیر منتظره ای مانند جدایی را پیش بینی کنند. به همین دلیل جلب اعتماد آن ها در برخی موارد ممکن است دشوار به نظر برسد.

 

ازدواج با فرزند طلاق

روحیه آسیب پذیر

لازم به ذکر است که فرزندان طلاق به دلیل تجربه ناخوشایندی که دارند ممکن است روحیه آسیب پذیری داشته باشند. به همین دلیل باید مراقبت نحوه رفتار خود با آن ها باشید چرا که این روحیه آسیب پذیر آن ها را زودرنج می کند. البته میزان تنش و استرسی که تجربه کرده اند با یکدیگر متفاوت بوده و می تواند متوسط تا شدید باشد.

نیاز به تکیه گاه

با توجه به اینکه فرزندان طلاق ممکن است نبود یک یا هر دو والدین خود را تجربه کرده باشند، کمبود یک تکیه گاه را در زندگی خود احساس می کنند. آن ها ممکن است به دنبال فردی باشند که آن ها را حمایت کند و تکیه گاه امنی برایشان باشد. این نکته در هنگام ازدواج با فرزند طلاق نمود بیشتری پیدا می کند.

حال نوبت به مزایای ازدواج با فرزند طلاق می رسد، مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

مستقل بودن

فرزندان طلاق ممکن است در زمینه مستقل بودن قوی تر از سایرین عمل کنند. آن ها با نبود پدر و مادر یاد گرفته اند تا روی پای خود بایستند. همین رویداد زمینه استقلال فکری، مالی و … آن ها را فراهم می آورد.

قدرشناس

جالب است بدانید که فرزندان طلاق قدر پارتنر خود و موقعیت ها را می دانند. آن ها قبلا نبود آسایش و آرامش را تجربه کرده اند و اکنون در پی آن می گردند. به همین دلیل بیشتر از هر فردی قدر رابطه، آرامش و همسر خود را می دانند. همچنین آن ها برای به دست آوردن عشق و شخص مورد علاقه خود تلاش مضاعفی خواهند داشت. بنابراین ازدواج با فرزندان طلاق مزایایی از این قبیل نیز به همراه دارد.

این مقاله هم بخوانید  نشانه های مرد فریبکار

کودکان طلاق در بزرگسالی

رفتار کودکان طلاق در بزرگسالی اهمیت زیادی پیدا می کند. منشاء این رفتار ها را می توان محیطی که کودک در آن رشد و پرورش یافته است دانست. به عبارتی این محیط و شرایط گذشته است که شخصیت نهایی او را شکل می دهد. اگر فرد در محیطی با تنش کم یا زیاد بزرگ شده باشد نتایج و عواقب آن در بزرگسالی قابل مشاهده است. هنگامی که کودکان با رویداد طلاق والدین خود مواجه می شوند در واقع رویداد آسیب زایی را تجربه می کنند. اما دریافت مشاوره و آموزش های مناسب پس از طلاق به کودکان کمک می کند تا بهتر با این مسئله کنار بیایند. در هنگام ازدواج با فرزندان طلاق می توان اطلاعات لازم درباره ی نحوه آموزش و تربیت دوران کودکی و نوجوانی را به دست آورد.

کنار آمدن با جدایی والدین

پذیرش جدایی و طلاق والدین مسئله اساسی در ازدواج با فرزند طلاق به شمار می رود. به عبارتی لازم است بدانید که فرزندان تا چه میزان با جدایی والدین خود کنار آمده و آن را پذیرفته اند. نمونه هایی از فرزندان وجود دارد که پس از گذشت سال ها هنوز نتوانسته اند با این موضوع کنار بیایند. این امر نیاز به دریافت مشاوره های لازم دارد. زیرا ممکن است وضعیت زندگی پس از ازدواج را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور می توانید از خدمات روانشناسی کلینیک روان آرام استفاده کرده و از راهنمایی های روانشناسان مجرب بهره گیرید.

در هنگام ازدواج با فرزند طلاق چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

فرزندان طلاق در گذشته آسیب های روانی مربوط به جدایی والدین خود را تجربه کرده اند. به همین دلیل لازم است که قبل از ازدواج با فرزند طلاق مواردی را بررسی کرد. از جمله این موارد می توان به محیطی که فرد در آن رشد نموده، انتظارات آن ها از زندگی و میزان اعتماد به طرف مقابل اشاره کرد. یک باور نادرست در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که طلاق برای این فرزندان مسئله ای عادی به شمار می رود. به عبارتی آن ها پس از شروع زندگی مشترک به راحتی به دنبال طلاق می روند. ابتدا لازم است ذکر کنیم که این مسئله صحت ندارد و نمی توان آن را به تمامی فرزندان طلاق تعمیم داد. طلاق رویدادی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید و مواجهه با آن به دیدگاه او بستگی دارد و نه صرفا فرزند طلاق بودن.

نتیجه گیری

ازدواج با فرزندان طلاق ممکن است چالش های مختلفی را به همراه داشته باشد. اما تفاوت قائل شدن میان آن ها و سایر افراد جامعه صحیح نیست. فرزندان طلاق نیاز به احترام، عشق و آرامش بیشتری دارند. از این رو باید در رفتار ها و عملکرد های خود روحیه آسیب پذیر آن ها را در نظر بگیرید. لازم است بدانید که آن ها در وقوع این رویداد مقصر نبودند و نباید آن ها را سرزنش کنید. در واقع آن ها در طلاق والدین خود نقشی نداشته و این تصمیم والدین بوده است. به منظور بهبود روند ازدواج با فرزندان طلاق می توانید از مشاوره های روانشناسان مجرب کلینیک روان آرام استفاده نمایید. روانشناسان مجموعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند داد. توصیه می شود این اقدامات را در ابتدای آشنایی برای ازدواج انجام دهید تا خیالتان از این بابت آسوده باشد. بهتر است که در ابتدای کار از هر گونه قضاوت و تصمیم گیری درباره ی روند ازدواج با فرزند طلاق خودداری کنید.