اعتياد به فيلم پورن

درمان اعتیاد به فیلم پورن

درمان اعتیاد به فیلم پورن

پیشرفت و گسترش اینترنت سبب شده است تا دسترسی به انواع سایت ها از جمله پورنوگرافی آسان باشد. متاسفانه این آمار همچنان در حال افزایش است و نیاط به همفکری جدی دارد. درمان اعتیاد به فیلم پورن نیاز به یکسری جلسات مشاوره از سوی روانشناسان دارد. جهت درمان اعتیاد به فیلم پورن لازم است که از کلینیک تخصصی و معتبر کمک بگیرید. کلینیک تخصصی روان آرام می تواند شما را در خصوص درمان اعتیاد به فیلم پورن و راهکار های آن راهنمایی کند. پیشگیری از این اعتیاد در اوایل دوران نوجوانی حائز اهمیت است زیرا بسیاری از افراد در آغاز این دوره شروع به  دیدن فیلم های پورن می کنند. مسلما فیلم های مستهجن عوارض زیادی برای سلامت روحی و روانی و گاها جسمی فرد ایجاد می کنند. مضرات گسترده آن ها ایجاب می کنند که در صورت اعتیاد حتما به دنبال درمان آن باشید. مقاله ما را تا انتها دنبال کنید.

معتاد به فیلم پورن به چه معناست؟

شاید در ابتدای کار این سوال برای شما پیش بیاید که به چه فردی می توان اعتیاد یه فیلم پورن را نسبت داد؟ آیا حد معینی برای اینکه فرد درگیر اعتیاد شود وجود دارد؟ لازم است که ذکر کنید که صرفا تماشای فیلم پورن اعتیاد به حساب نمی آید، اعتیاد زمانی است که شما به صورت افراطی و طولانی مدت این فیلم ها را مشاهده کنید. یکی از نشانه های اعتیاد عدم کنترل شما بر روی تماشای پورن است. درمان اعتیاد به فیلم پورن باید در همین مرحله آغاز گردد تا عوارض و مشکلات احتمالی آن به حداقل برسند.

هنگامی که تایم تماشای فیلم پورن به بیش از چند ساعت در طول روز برسد شما درگیر اعتیاد به فیلم پورن شده اید. لازم است بدانیم که تمامی افراد از پیامد ها و عوارض تماشای این فیلم ها آگاه هستند و با علم به این موضوع فیلم ها را تماشا می کنند. یک فردی دچار اعتیاد به پورنوگرافی است حتی پس از تماشای فیلم احساس گناه و عذاب وجدان می کند و خود را مدام پس از خودارضایی سرزنش می نماید. سرزنش و احساس گناه بیش از حد نیز یکی از نشانه های اعتیاد به فیلم های مستهجن است.

این اعتیاد به حدی می رسد که فعالیت های روزانه شما را با اختلال مواجه می کند، به گونه ای که نمی توانید کار هاس روزمره خود را انجام دهید. شما می دانید که تماشای این فیلم فعالیت های اجتماعی و روزانه شما را مختل می کند اما همچنان در برابر دیدن آن مقاومت و کنترل ندارید. فردی که درگیر اعتیاد به فیلم پورن است باور دارد که با تماشای آن حال دوحی او بهتر می شود. اما پس از تماشا حس و حال منفی است که او را فرا می گیرد.

می دانید که میزان خودارضایی و تماشای فیلم پورن با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. در واقع هر چه شما فیلم پورن بیشتری تماشا کنید احتمال خودارضایی شما افزایش می یابد. خودارضایی عملی بسیار ناشایسته اسست که فرد را درگیر مشکلات روحی فراوان مانند افسردگی می نماید.

 

درمان اعتیاد به فیلم پورن

افزایش احتمال اعتیاد به فیلم پورن 

یکی از سوالاتی که ممکن است مطرح شود این است که چه عوامل و فاکتور هایی احتمال اعتیاد به فیلم پورن را افزایش می دهند؟ به طور دقیق نمی تواند ریسک فاکتور خاصی را برای آن ذکر نمود. ممکن است افراد به دلیل کنجکاوی و تنها لذت بردن از فیلم های پورن شروع به تماشای آن کنند اما آن ها ننی دانند که ادامه این روند بسیار مخرب خواهد بود. بسیاری از نوجوانان و جوانان در ابتدا تنها می خواهند که از تماشای آن لذت ببرند اما رفته رفته درگیر اعتیاد می شوند.

درمان اعتیاد به فیلم پورن در این دسته از افراد می تواند موثر واقع شود و آن ها را از دام این عادت مخرب نجات دهد. اگر معمکلا زمان زیادی را در اینترنت و سایت های مختلف سپری می کنید ممکن است گاها با این دسته از فیلم ها مواجه شوید. در واقع می توان گفت که استفاده مداوم از اینترنت یکی از دلایل احتمالی اعتیاد به فیلم پورن به شمار می رود. به همین دلیل لازم است که زمان استفاده از آن را کمی محدود کنید و در انتخاب سایت مورد نظر خود دقت کنید.

یکی دیگر از ریسک فاکتور های اعتیاد به این دسته از فیلم ها مشکلات روحی مانند افسردگی و انواع اضطراب و هیجان است. در واقع این تنش ها شما را به سمت تماشای فیلم پورن سوق می دهند. در مواقعی گه احساس تنهایی می کنید نیز ممکن است فکر تماشای فیلم پورن را در سر خود بپرورانید. لازم است بدانید که این نوع اعتیاد مسئله عجیبی نیست و برای افراد مختلف ممکن است اتفاق بیافتد.

راهکار های درمان اعتیاد به فیلم پورن

لازم است بدانید که شما خودتان به تنهایی می توانید نسبت به درمان این اعتیاد اقدام نمایید. در واقع این درمان به معنای کنترل و کاهش میزان تماشای فیلم پورن می باشد. شما با استفاده از یکسری راهکار ها می توانید این فیلم ها را کمتر مشاهده کنید. برخی از راهکار های درمان اعتیاد به فیلم پورن شامل موارد زیر می باشد:

  • تاریخپه گوشی و یا کامپیوتر خود را پاک کنید. این موضوع سبب می شود تا میزان مراجعه شما به سایت های مذکور کاهش یابد.
  • نسبت به پاک کردن عکس و فیام های پورن ذخیره شده در گوشی خود اقدام نمایید. همین کار سبب می شود تا شما کمتر فیلم پورن تماشا کنید. پس گالری خود را از این دسته از فیلم ها پاکسازی کنید.
  • ورزش کنید! هنگامی که قصد دارید به سمت گوشی خود بروید و این فیلم ها را تماشا کنید سریعا خود را با فعالیت های بدنی مانند ورزش مشغول کنید. این کار سبب می شود تا برای چند لحظه هم که شده فکر دیدن فیام را از سر خود بیرون کنید.
  • یکی از اپلیکیشن های جدید و کارآمد نرم افزار ضد پورن است. شما با نصب این برنامه در گوشی خود می توانید هنگام شروع به تماشای فیام پورن هشدار هایی را دریافت کنید. همین هشدار ها شما را از تماشای فیلم منع می کند اجازه تماشا را به شما نمی دهد.
  • می توانید دفترچه یادداشتس را تهیه کرده و در آن از تاثیراتی که فیلم پورن بر زندگی شما گذاشته اشت توضیح دهید. مسلما تمامی این تاثیرات منفی بوده و با یادآوری آن ها دیگر نمی خواهید که دچار عواقب منفی آن شوید.

مشاوره روانشناسی در درمان اعتیاد به فیلم پورن

دریافت مشاوره های لازم و دوستانه سبب کاهش چشمگیر تماشای فیلم های پورن می گردد. کلینیک تخصصی روان ورام مشاوره های درمان اعتیاد به فیلم مورن را با بهترین کادر روانشناسی خود ارائه می دهد. با بهره مندی از این جلسات مشاوره می توانید در یک محیط امن و دوستانه اعتیاد خود را درمان کنید بدون اینکه مورد سرزنش ک ملامت قرار بگیرید. یادتان باشد که روانشناس دوست شما است و به هیچ وجه قصد تخریب شما را ندارد. او مانند یک دوست صمیمی شما را در این مسیر یاری می کند و تعداد جلسات لازم برای درمان را مشخص می نماید. شرکت در این جلسات را فراموش نکنید و برای خودتان هم که شده به طور مرتب در جلسات شرکت کنید. خیالتان از بابت دریافت مشاوره از مشاور روانشناسی مجرب آسوده باشد. زیرا این کلینیک سابقه طولانی در درمان انواع مشکلات و اختلالات را دارا می باشد.