پيامد هاي بي توجهي زن به مرد

بی توجهی زن به مرد

بی توجهی زن به مرد

بی توجهی زن به مرد و سردی در روابط چیست؟ خانم ها نیز مانند مردان احساسات خود را با صراحت بیان نمی کنند، به همین دلیل شناسایی احساسات آن ها دشوار و سخت است. شخصیت زن و مرد کاملا متفاوت است. چگونه می توان نشانه های بی توجهی زن به مرد را شناسایی کرد؟ نشانه های بی علاقگی زن به شوهر کدامند؟ زن و شوهر باید همیشه صادقانه مشکلات زندگی را برای هم بیان کرده و سعی در حل مشکلات کنند. زندگی به وسیله آن ها ساخته و اداره می شود. زن و شوهر نسبت به زندگی مسئول هستند و می توانند با هم زندگی را به بهترین نحو ممکن ساخته و مدیریت کنند. در این مقاله به نشانه های بی توجهی زن به مرد اشاره شده است:

 

 

 

بی توجهی زن به مرد

زندگی هرگز یک طرفه ساخته نمی شود بلکه با مشارکت هر دو طرف بر پایه های عشق بنا می شود. مشارکت هر دو نفر در اداره زندگی مهم است. برخی کارهای زنانه مربوط به زن ها بوده و برخی کارها نیز مردانه است. اصولا زن و شوهری که نسبت به هم علاقه ای نداشته باشند، نمی توانند با هم زندگی کنند. سردی روابط تدریجی بوده و باید به اولین نشانه های آن توجه کرد و نشانه های بی توجهی زن به مرد را جدی گرفت.

 

علائم بی علاقگی زن به شوهر

 

۱.بی تفاوتی

هیچ کس نسبت به زندگی خود بی تفاوت نیست، هر زنی که به زندگی خود علاقمند است به خیلی از موارد توجه کرده و دقت می کند. زنی که نسبت به زندگی خود بی تفاوت باشد، هرگز دست به کاری نخواهد زد و این بزرگترین خطر برای زندگی مشترک است. این یکی از نشانه های بی توجهی زن به مرد است و شوهر باید نسبت به رفع مشکل اقدام کند که این کار با زوج درمانی ممکن است.

 

۲. عدم سازش

زندگی مشترک فراز و نشیب های بسیار زیادی دارد. همکاری زن و شوهر برای ادامه زندگی لازم و ضروری است. تطبیق خواسته های زن و شوهر در برخی مواقع کاری دشوار است. زن و مرد باید برای خواسته های یکدیگر احترام قائل شده و درصدد برآوردن آن ها باشند. در برخی مواقع باید برای ادامه زندگی باید کوتاه آمد. عدم سازش زن با مرد خوب نیست و باید با صحبت و همکاری مشکلات برطرف شود. عدم سازش یکی از بزرگ ترین علائم بی توجهی زن به مرد بوده و شوهر باید ریشه های آن را در رفتارهای خود جستجو کند.

 

۳. عدم احترام به شوهر

یک رابطه موفق، بویژه ازدواج، برپایه احترام دو طرفه بنا شده است و پایدار می ماند. عدم احترام زن به شوهر ناشی از بی علاقگی او است. اگر زن به شوهر خود بی احترامی می کند، نشان می دهد که به او علاقه ای ندارد و شوهر باید ریشه مشکل را پیدا کرده و آن را حل کند.

 

۴. فاصله فیزیکی

عوامل بسیار زیادی در ایجاد این عامل دخالت دارند. زن و شوهر باید همیشه در کنار هم باشند و فاصله فیزیکی بین زن و شوهر خطرناک بوده و باید هر چه زودتر این خلاء بی توجهی زن به مرد برطرف شود.

 

۵. عدم تمایل به رابطه جسمی تا جنسی

یکی از نشانه های بی علاقگی زن به شوهر عدم تمایل به رابطه جنسی است. رابطه جسمی و جنسی باعث تقویت علاقه زن به شوهر می شود. زن ها دوست دارند که هر چند وقت یکبار با شوهر خود رابطه جنسی داشته باشند. در ابتدا باید مشکلات رابطه خود را شناسایی کرده و بعد از رفع مشکلات، به سراغ رابطه جنسی بروید.یا می توانید از مشاور رابطه جنسی کمک بگیرید.

 

۶. عدم توجه به شوهر و فرزندان

عدم توجه به همسر و فرزند، شاید بزرگترین زنگ خطر زندگی باشد. هر انسانی در زندگی خود به اولویت هایی پایبند است. شوهر باید احساسات زن خود را نسبت به خودش بشناسد. شما می توانید با روش های گوناگونی به زن خود محبت کنید و او را به خود خوش بین نمایید.

 

۷. لجاجت

لجاجت در زندگی زناشویی اصلا درست نیست و زن ها همیشه خواسته های خود را به طور غیر مستقیم بیان می کنند. زمانی که همسر شما با لجاجت پیامی را به شما منتقل می کنند، باید نگران نشانه های بی توجهی زن به مرد باشید. پس با زن خود راجع به خواسته های او حرف بزنید و در نهایت مشکلات ایجاد شده را حل کنید.

 

بی علاقگی زن به شوهر نسبت به چه مردانی است؟

همانطور که می دانید علاقه مندی زن و شوهر نسبت بهم برای ادامه زندگی مهم بوده و علاقه یک طرفه هرگز موفق نخواهد بود. زندگی مشترک و شاد و پایدار با علاقه دو طرف ساخته می شود.

 

۱. مردانی که بی توجه بوده و رمانتیک نیستند.

به طور معمول زنان به دلیل عدم برآورده شدن برخی نیازهایشان نسبت به مردان سرد می شوند و انتظاری که از همسرشان برای انجام دادن یا انجام ندادن برخی کارها دارند برآورده نشده و به تدریج نسبت به همسرشان سرد شده و علاقه خود را از دست می دهند.
اصولا زن ها به مردان رمانتیک علاقه بیشتری دارند.
مردانی که نمی توانند همسرشان را شگفت زده و خوشحال کنند توجه زنان را به دست نمی آورند. مردان رمانتیک که به علایق همسرشان توجه می کنند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا همسرشان را غافلگیر کنند و موجب خوشحالی او شوند، از نظر بسیاری از زنان دوست داشتنی هستند؛ زیرا نمی توان کارها و رفتارهای آن ها را پیش بینی کنند و هیجان و عشق را در زندگی حس می کنند. مردانی که این ویژگی را ندارند موجب بی توجهی زن به مرد می شوند.

 

۲. مردان سلطه جو

همچنین از نشانه های بی توجهی زن به مرد در مواقعی که مردان سلطه جو باشند، نمود پیدا می کنند. مردان سلطه جو باعث ایجاد رعب و وحشت در منزل شده و باعث ترس فرزندان نیز خواهند شد.

 

۳. مردان قابل پیش بینی

علاوه بر مردان سلطه جو، مردان قابل پیش بینی نیز هیجان و انگیزه را در زندگی زناشویی از بین برده و موجب کاستن علاقه خانم ها می شوند.

 

 ۴. مردانی که اعتماد به نفس کافی ندارند.

نشانه های بی توجهی زن به مرد ، هنگامی که مردان اعتماد به نفس کافی نداشته باشند نیز به وجود می آیند. زنان معمولا به همسران خود به چشم تکیه گاه محکم نگاه می کنند و مردانی که اعتماد به نفس کافی نداشته باشند، این ویژگی را در زنان از بین می برند. علاوه بر این مواردی که ذکر شد به طور کلی می توان گفت وجود خصوصیات اخلاقی منفی روانشانسی در مردان باعث به وجود آمدن نشانه های ی علاقگی زن به شوهر می شوند. وجود این خصوصیات منفی در هر شخصی پسندیده نیست و علاقه و دوستی را از بین می برد و به خصوص وجود آن ها در مردان بسیار منزجر کننده و غیرقابل تحمل است و باعث می شوند نشانه های بی توجهی زن به مرد در زندگی به وجود آید.

این مقاله هم بخوانید  مشاوره مشکلات خانوادگی

به طور کلی باید مردان تلاش کنند در طول زندگی رضایت زنان را به دست آورند تا بتوانند زندگی لبریز از عشق و آرامش را تجربه کنند.

 

پیامدهای وجود بی علاقگی زن به شوهر

وجود نشانه های بی توجهی زن به مرد در زندگی می تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. همیشه نمی توان گفت دلیل به وجود آمدن این نشانه ها از رفتار بد مردان است و می تواند به دلیل مشکلات خاص خود خانم ها باشد که در هر صورت می تواند پیامدهایی داشته باشد. یکی از پیامدهای بزرگ آن این است که زنان در این صورت ممکن است برای رابطه خودشان در ذهن خود به دنبال راه حل بگردند و بدون اطلاع نامزد یا همسرشان تصمیمی بگیرند و آن را اجرا کنند.

برخی زنان به این موضوع توجه ندارند که ممکن است همسرشان از نحوه رفتار خود و ناراحتی آن ها آگاه نباشد و در صورتی که مطلع شود ممکن است در صدد جبران برآید و مدام همسر خود را سرزنش می کنند و بهانه گیر شده و برای کوچک ترین مسائل پرخاشگری می کنند و زندگی را برای همسرشان سخت کرده و به تدریج هردو به فکر جدایی خواهند افتاد.

زنان اغلب در صورتی که علاقه خود را به همسرشان از دست بدهند، ممکن است بدون مطرح کردن صریح موضوع و حل سوتفاهم ها در غار تنهایی خود فرو رفته و ممکن است مردان علت رفتار را نتوانند پیدا کنند و منجر به اتمام رابطه شود.

زنان اغلب در صورتی که به همسر خود علاقه ای نداشته باشند به نیازهای جنسی همسرشان توجهی ندارند و از رابطه جنسی به شدت دوری می کنند و فقط به پایان رابطه می اندیشند و اگر این مشکل حل نشود این تصمیم عملی خواهد شد. در صورتی که رابطه را پایان ندهند ممکن است دیگر به همسر خود احترام نگذارند و به طور مکرر به او بی احترامی کنند.

 

ریشه یابی و علل بی علاقگی زن به شوهر

به طور معمول بسیاری از زنان به همسران خود علاقه مند بوده و بدون دلیل سردی بین زن و شوهر اتفاق نمی افتد. این شکایت از زبان برخی مردان شنیده می شود که همسرشان نسبت به آن ها سرد شده است و می توان گفت طبق آمار بی محبتی و بی توجهی مردان به زنان بیشتر از زنان به مردان گزارش شده است.  معمولا زنان رفتارهای ناپسندی را به صورت مکرر از همسر خود دریافت می کنند و به مرور نشانه های بی توجهی زن به مرد در زندگی به وجود می آید. با توجه به این که تاب و تحمل زنان در برابر بی مهری و بی توجهی همسرشان کمتر است، بیشتر از مردان به این موضوع واکنش نشان داده و سعی دارند به هر نحوی همسرشان را از نارضایتی خود آگاه کنند و در صدد اصلاح رفتار خود برآیند.

البته این نکته را نیز باید مد نظرتان داشته باشید که همیشه بی توجهی و بی محبتی زنان به همسرانشان صرفا به دلیل بی علاقگی آن ها نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد. به طور مثال می توان به خاطر فشارهای زندگی و یا شرایط سخت و موقتی که برای خانم ها پیش می آید، این رفتار ها در آن ها بروز کند. به طور کلی دلایل بی توجهی زن به مرد زیاد است و باید مردان توجه بسیاری به این موضوع داشته باشند تا علت را بیابند و در صدد حل مشکل بکوشند.

 

از بین بردن بی علاقگی زن به مرد

نمی توان برای همه افراد از یک فرمول استفاده کرد. شما باید دلایل رفتارهای زن خود را بدانید، شاید با این رفتار خود سعی می کنند که شما را به مطلبی مهم متوجه کنند. گاهی اوقات زنان از برخی رفتارهای مردان ناراحت شده و واکنش نشان می دهند. در ابتدا آرام با او صحبت کنید و سعی کنید که دلیل رفتارهای او را جویا شوید. هرگز از قبل قضاوت نکنید و با صحبت و تصحیح رفتارهای خود می توانید از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگامی که مشکلات و تعارضاتی در زندگی زناشویی به وجود می آید به هیچ عنوان نباید به فکر قطع رابطه و شروع رابطه جدید باشید، چرا که با این کار هدیه ای که دریافت کرده اید را با هدیه ای که اصلا نمی دانید چیست، عوض می کنید. شاید در ابتدا انگیزه ای برای بهبود رابطه خود نداشته باشید و شروع رابطه جدید برایتان هیجان انگیزتر باشد، اما باید در نظر داشته باشید که رابطه جدید می تواند از رابطه فعلی به مراتب بدتر باشد. زیرا طبق آمار میزان نارضایتی ها در ازدواج دوم بسیار بیشتر از ازدواج های اول است. بنابراین باید دقت کنید تا با تصمیم نادرست از چاله به چاه نیفتید. در ابتدا با تلاش و انگیزه فراوان سعی در بهبود ارتباط خود داشته باشید و در صدد حل مشکلات بیایید و در این راه صبور و با انرژی باشید.

بهترین راه حل می تواند عشق و محبت شما باشد که می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی زنان داشته باشد و حس امنیت و شوق و شور و حمایت را در زن ایجاد می کند و می تواند برای از بین بردن بی توجهی زن به مرد بسیار کمک کننده باشد.

نتیجه گیری

زنان موجوداتی پیچیده هستند. شما فقط می توانید با صحبت صادقانه مشکلات بین خودتان را حل کنید. همیشه به دنبال راه حل باشید. به او محبت کنید و رضایت او را جلب کنید. با محبت می توانید نظر او را به خودتان جلب کنید. نشانه های بی توجهی زن به مرد به تدریج ایجاد شده و شما باید بتدریج اوضاع را آرام کنید.

زن و شوهر باید به حفظ زندگی خود کمک کنند، بی علاقگی در دوران قبل از ازدواج معنا دارد ولی در دوران تاهل شایسته و پسندیده نیست. بی علاقگی را می توان به تدریج و با رفتارهای رضایت آفرین از بین برد ولی مستلزم زمان بوده و باید رفتارهای رضایت آفرین در طول زمان تکرار شود.

می توانید در این زمینه از کمک های مشاوره مشکلات زناشویی بهره بگیرید.