خیانت زنان

خیانت زنان

دلایل، نشانه‌ها و واکنش مناسب به خیانت زنان

خیانت زنان بیشتر به دلیل فقدان ارتباط عاطفی عمیق و کارآمد اتفاق می‌افتد. یکی از معمول‌ترین علل خیانت زنان احساس طرد شدگی است. همچنین زمانی که در روابط عاطفی به اندازه کافی فهمیده نشوند دست به خیانت می‌زنند. همچنین عواملی مثل بیماری‌های روانی و اعتیاد و فقر نیز می‌تواند از دلایل این امر باشد. معمولا زنانی که روابط فرازناشویی و موازی داشته و خیانت می‌کنند رفتارهای تکانه‌ای بیشتری از خود نشان می‌دهند؛ اغلب مخفی کاری می‌کنند و به دنبال آن اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه علل و نشانه‌های خیانت زنان تا پایان مطلب همراه باشید.

رابطه عاطفی در زنان

برای زنان روابط عاطفی از چند بخش تشکیل می‌شود. معمولا زنان در روابط عاطفی بیشتر به دنبال حس امنیت هستند. اگر زنان احساس طرد شدن بکنند و یا به هر دلیلی احساس امنیت در آن‌ها تامین نشود، بیشتر در خطر آسیب دیدن قرار می‌گیرند. آسیب وارده به زنان آن‌ها را مضطرب کرده و ممکن است برای تخلیه خود با فرد دیگری وارد رابطه احساسی شوند.

معمولا خیانت زنان به صورت برقراری رابطه احساسی با فرد دیگر است و کمتر از مردان ارتباط جنسی را برای لذت جست و جو می‌کنند. رابطه احساسی نیز یکی از انواع خیانت محسوب میشود چرا که به شاکله خانواده و روابط زناشویی آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند. زنانی که خیانت می‌کنند اغلب از روابط جنسی با همسر خود اجتناب می‌کنند. 

نشانه خیانت زنان

 

دلایل خیانت زنان

در ادامه برخی از علل خیانت زنان به همسرانشان را ذکر کرده‌ایم.

1. خیانت به دلیل اختلالات روانی

طیفی از اختلالات روانی وجود دارند که باعث می‌شود افراد به دنبال روابط موازی و ارتباطات مختلف بروند. اختلال دو قطبی یکی از مهم‌ترین این اختلالات است. این اختلال درواقع دو فاز مختلف دارد. یکی فاز افسردگی و دیگری شیدایی. زمانی که فرد در فاز شیدایی اختلال دوقطبی خود باشد میل بالایی به ارتباطات مختلف دارد و در کنترل کردن تکانه‌های خشم و جنسی خود ناتوان می‌شود. 

2. اختلالات شخصیتی چطور باعث خیانت می شود

طیفی دیگر از بیماری‌های روانی وجود دارند که به دلیل اهمیت و شیوع زیاد در جامعه از آن‌ها به عنوان دسته‌ای جداگانه یاد می‌کنیم. افرادی که اختلالات شخصیتی مثل اختلال شخصیت مرزی دارند نیز اقدام به روابط متعدد اما با هدف دیگری دارند. آن‌ها برای نگه داشتن افراد مختلف در کنار خود و همچنین دستیابی به احساس امنیت وارد روابط متعدد همزمان می‌شوند.

3. خیانت به دلیل نارضایتی و کم عمق بودن ارتباط عاطفی

در این حالت نیز زنان می‌توانند وارد روابط با شریکی جدید شوند اما معمولا این روابط بیشتر به صورت غیر جنسی بوده و حالت وابستگی عاطفی دارد. زمانی که زنان در ارتباط با شریک خود احساس طرد شدن داشته‌باشند، به سراغ فرد دیگری می‌روند تا حس اعتماد به نفس خود را بازیابند.

اگر فرد مقابل از جنس مخالف باشد می‌تواند حالت‌های احساسی متقابلی را فعال کرده و ارتباط صمیمی‌تر شود. در این حالت معمولا دو نفر زمان بیشتری را با هم سپری کرده و احساس طرد شدگی در زن از بین می‌رود اما همزمان نیز زن نسبت به رابطه قبلی خود سردتر می‌شود. 

4. نقش فقر و موقعیت کاری در خیانت زنان

 متاسفانه با بالاتر رفتن فقر و مسائلی شبیه به آن نیز شاهد گسترش خیانت هستیم. دیده می‌شود بعضی از زنان به دلیل مشکلات مالی و یا ارتقا پیدا کردن در محل کار اقدام به برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج می‌کنند. در ابتدای امر اکثر این زنان می‌پندارند که با دادن سرویس جنسی می‌توانند شغل خود را نگه داشته و یا موقعیت خود را در شرایط کار بهتر کنند اما پس از مدتی دچار احساساتی از قبیل گناه و خشم شده و نمی‌توانند محیط کار را تحمل کنند.
 

نشانه‌های خیانت زنان

1. سردی سایه‌ای از خیانت زنان

سرد شدن در زنان فقط به صورت سردی در روابط جنسی نیست. این سردی بیشتر در محبت کردن و روابط عاطفی اتفاق می‌افتد. برعکس مردان که سردی در رابطه آن‌ها شاید نشانه مهم بی میلی به رابطه و خیانت باشد در زنان سردی در توجه و ارتباط گرم عاطفی بیانگر این اتفاق است.

2. بیماری‌های مقاربتی ناشی از خیانت

ابتلا به بیماری های مقاربتی که فرد قبلا به آن‌ها مبتلا نبوده می‌تواند مهم‌ترین نشانه برای خیانت زنان باشد. زگیل‌های دهانی و تناسلی و یا بیماری‌های دیگر واژینال از جمله این نشانه‌ها هستند. 

3. مخفی کاری و پنهان کاری در حین خیانت

 افراد هنگام برقراری رابطه دیگر علائم اضطراب را بیشتر نشان می‌دهند و نگرانی بیشتری به خاطر فاش شدن رازهای خود دارند. درنتیجه انرژی بیشتری را صرف مخفی کردن می‌کنند و ممکن است نسبت به محیط‌هایی که در آن‌ها با شخص سوم قرار گذاشته‌اند یا ابزاری که با آن‌ها این ارتباط شکل و تداوم دارد مراقبت بیشتری نشان دهند.

4. خشم و یا محبت‌های غیر معقول

ممکن است فرد بعد از داشتن رابطه احساس گناه کند و شریک خود را مقصر بداند. در نتیجه با او بد رفتاری کرده و یا برای جبران این احساس گناه محبت غیرمعمولی را نسبت به همسر خود نشان می‌دهد و به اصطلاح بیشتر از قبل به او سرویس می‌دهد.

5. خیانت و تغییر در عادت‌های رفتاری

این تغییر در چرخه‌های رفتاری خود را به صورت مسافرت‌ها و یا تفریحات به صورت تنها، دیر آمدن‌ها و رفت و آمدهای بدون توضیح نشان می‌دهد. زمانی که درباره این رفتارها صحبت می‌شود معمولا فرد آن‌ها را انکار می‌کند و یا روی آن مسائل حساسیت زیاد از حد نشان می‌دهد.
 

پس از دیدن نشانه‌های خیانت زنان چه باید کرد؟

هر مردی با دیدن نشانه‌های خیانت همسرش برافروخته شده و با انواع احساسات منفی رو به رو می‌‌شود. در این میان کنترل خشم بسیار دشوار و غیرممکن به نظر می‌رسد و بسیاری از افراد در این زمان دست به کارهای جبران ناپذیری می‌زنند. توجه داشته‌باشید که واکنش عجولانه هم به شما و هم فرزندانتان آسیب می‌زند. بهترین کار این است که در ابتدا علل خیانت را جستجو کنید. 

با این وجود خیانت مسئله‌ای است که طبیعتا بسیاری مردان نمی‌توانند فشارهای روانی ناشی از آن را تحمل کنند و دچار سردرگمی و احساس شکست در زندگی خود می‌شوند.